Tales of Vellerion
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Magic item prices

3 posters

Go down

Magic item prices Empty Magic item prices

Post  Bart M Tue Mar 27, 2018 11:58 am

De quests beginnen stillekes aan binnen te lopen, wat betekent kans op magic loot. Heb wat zitten opzoeken over de prijzenlijst hiervan en ben hierop terechtgekomen. http://www.giantitp.com/forums/showthread.php?424243-Sane-Magic-Item-Prices

Persoonlijk ben ik voorstander om deze lijst te nemen enzo, samen met een power rating lijst (boop) ofzo om de prijzen te beslissen, ik vind de gegeven argument erg goed. Ik maak de topic om gewoon even te polsen of de meerderheid liever de prijzen en rarities in de dm guide gebruiken of zoiets zoals ik gelinkt heb.

En daar dan nog wat losstaand van, hoe doen we verkoop/inkoop prijzen? Prijs vastleggen (dus wat in het lijstje staat of bvb de max van wat dmg voorstelt) en dan wat de winkel je er voor betaalt op 1/3 zetten bijvoorbeeld?
Bart M
Bart M
Admin

Posts : 76
Join date : 2018-02-27

https://velleriondnd.forumotion.com

Back to top Go down

Magic item prices Empty Re: Magic item prices

Post  Marnix L Tue Mar 27, 2018 12:44 pm

Bart M wrote:De quests beginnen stillekes aan binnen te lopen, wat betekent kans op magic loot. Heb wat zitten opzoeken over de prijzenlijst hiervan en ben hierop terechtgekomen. http://www.giantitp.com/forums/showthread.php?424243-Sane-Magic-Item-Prices

Persoonlijk ben ik voorstander om deze lijst te nemen enzo, samen met een power rating lijst (boop) ofzo om de prijzen te beslissen, ik vind de gegeven argument erg goed. Ik maak de topic om gewoon even te polsen of de meerderheid liever de prijzen en rarities in de dm guide gebruiken of zoiets zoals ik gelinkt heb.

Ik vind de lijst (https://drive.google.com/file/d/0B8XAiXpOfz9cMWt1RTBicmpmUDg/view) goed en zou die gewoon overnemen.

Bart M wrote:En daar dan nog wat losstaand van, hoe doen we verkoop/inkoop prijzen? Prijs vastleggen (dus wat in het lijstje staat of bvb de max van wat dmg voorstelt) en dan wat de winkel je er voor betaalt op 1/3 zetten bijvoorbeeld?

Ge wilt de shop de items laten kopen bedoelt ge? Ik dacht verkopen aan andere spelers?
Marnix L
Marnix L

Posts : 57
Join date : 2018-03-07
Age : 27
Location : Ur mom

Back to top Go down

Magic item prices Empty Re: Magic item prices

Post  Bart M Tue Mar 27, 2018 2:18 pm

Porque no los dos? Als je een prijs kan afspreken met iemand dan doe je dat en als niemand het wil kopen op dat moment dan verkoop je het aan de shop. Tis vooral om enkel speler-speler te doen krijg je eventueel problemen tusses eigen pc's.
Bart M
Bart M
Admin

Posts : 76
Join date : 2018-02-27

https://velleriondnd.forumotion.com

Back to top Go down

Magic item prices Empty Re: Magic item prices

Post  Marnix L Tue Mar 27, 2018 2:20 pm

Ja ik dacht ook beide. Speler speler onderhandelen, shop geeft een rate van de prijs uit de sheet.

Sent from Topic'it App
Marnix L
Marnix L

Posts : 57
Join date : 2018-03-07
Age : 27
Location : Ur mom

Back to top Go down

Magic item prices Empty Re: Magic item prices

Post  Bart M Tue Mar 27, 2018 2:32 pm

Maar dat is mijn vraag juist, hoeveel betalen ze en hoeveel vragen ze Razz
Bart M
Bart M
Admin

Posts : 76
Join date : 2018-02-27

https://velleriondnd.forumotion.com

Back to top Go down

Magic item prices Empty Re: Magic item prices

Post  Marnix L Tue Mar 27, 2018 2:36 pm

Shopkeep betaald 2/3 van standaard prijs?

Onder spelers is het onderhandelen met als richtlijn de sheet? Mss beter zonder onderhandelen, want eigen pc's zou ik zeggen geen onderhandelen. Dan is er geen discussie. Dus om eenduidig te zijn gewoon onder spelers de volle prijs
Marnix L
Marnix L

Posts : 57
Join date : 2018-03-07
Age : 27
Location : Ur mom

Back to top Go down

Magic item prices Empty Re: Magic item prices

Post  MaximVanrusselt Wed Mar 28, 2018 9:44 am

Marnix L wrote:Shopkeep betaald 2/3 van standaard prijs?

Onder spelers is het onderhandelen met als richtlijn de sheet? Mss beter zonder onderhandelen, want eigen pc's zou ik zeggen geen onderhandelen. Dan is er geen discussie. Dus om eenduidig te zijn gewoon onder spelers de volle prijs

Ik zou zeggen verkopen altijd 2/3 of ge nu onder elkaar verkoopt of aan de shop, niks onderhandelen dat neemt gewoon tijd in
MaximVanrusselt
MaximVanrusselt

Posts : 31
Join date : 2018-02-27
Age : 29

Back to top Go down

Magic item prices Empty Re: Magic item prices

Post  Marnix L Wed Mar 28, 2018 10:05 am

MaximVanrusselt wrote:
Ik zou zeggen verkopen altijd 2/3 of ge nu onder elkaar verkoopt of aan de shop, niks onderhandelen dat neemt gewoon tijd in

Dan is er ook een penalty voor verkopen tussen spelers, idd geen slecht idee.

Sent from Topic'it App
Marnix L
Marnix L

Posts : 57
Join date : 2018-03-07
Age : 27
Location : Ur mom

Back to top Go down

Magic item prices Empty Re: Magic item prices

Post  Bart M Wed Mar 28, 2018 4:07 pm

Marnix L wrote:
MaximVanrusselt wrote:
Ik zou zeggen verkopen altijd 2/3 of ge nu onder elkaar verkoopt of aan de shop, niks onderhandelen dat neemt gewoon tijd in

Dan is er ook een penalty voor verkopen tussen spelers, idd geen slecht idee.

Sent from Topic'it App

thumbs up En toch juist een voordeel, geen verschil voor de verkoper maar de koper bespaart best wa gold
Bart M
Bart M
Admin

Posts : 76
Join date : 2018-02-27

https://velleriondnd.forumotion.com

Back to top Go down

Magic item prices Empty Re: Magic item prices

Post  Marnix L Wed Mar 28, 2018 4:10 pm

Bart M wrote:
Marnix L wrote:
MaximVanrusselt wrote:
Ik zou zeggen verkopen altijd 2/3 of ge nu onder elkaar verkoopt of aan de shop, niks onderhandelen dat neemt gewoon tijd in

Dan is er ook een penalty voor verkopen tussen spelers, idd geen slecht idee.


[smiley]https://2img.net/u/4117/66/35/16/smiles/3908485868.png[/smiley] En toch juist een voordeel, geen verschil voor de verkoper maar de koper bespaart best wa gold

Ja idd geen verschil tussen shop en andere spelers wat een voordeel is, maar ik bedoelde dat er zol ook een penalty is voor wnr je tss je eigen pc's een item wilt traden.

Sent from Topic'it App
Marnix L
Marnix L

Posts : 57
Join date : 2018-03-07
Age : 27
Location : Ur mom

Back to top Go down

Magic item prices Empty Re: Magic item prices

Post  MaximVanrusselt Wed Mar 28, 2018 7:06 pm

Zo nog iets:

Gaan we ervan uit dat er een magic item vendor is die alle items gewoon zomaar koopt?
Hoe ik het oorspronkelijk ging doen in de campaign was dat Dan enkel dingen kocht waarvoor hij vrij snel een koper dacht te vinden, zonder al te veel te stockpilen van zeldzame items.
Maar da's redelijk moeilijk om nu zomaar te doen.
MaximVanrusselt
MaximVanrusselt

Posts : 31
Join date : 2018-02-27
Age : 29

Back to top Go down

Magic item prices Empty Re: Magic item prices

Post  Bart M Wed Mar 28, 2018 7:19 pm

Als je er een goed idee rond hebt mag je het er altijd zetten. In mijn hoofd is het de guild die dat koopt/verkoopt, om zo een stockpile 'power' te hebben en om later als er veel is de leden van de guild zo ook te kunnen bijstaan zogezegd. Ik zou gewoon alles laten verkopen, om het makkelijk te maken en omdat je nooit weet wanneer iemand iets super niche nodig zou kunnen hebben en er voor wil betalen. Ik denk niet dat de lijst van items ooit overdreven lang gaat worden, met onze hoeveelheid spelers gaat toch altijd iemand een item nuttig kunnen vinden.
Bart M
Bart M
Admin

Posts : 76
Join date : 2018-02-27

https://velleriondnd.forumotion.com

Back to top Go down

Magic item prices Empty Re: Magic item prices

Post  Marnix L Thu Mar 29, 2018 1:58 pm

De shop
Wordt een forumplaats op het forum.

Items koopbaar in de shop
punt 1:
De guild kan vrij snel en gemakkelijk aan alle common items geraken. Alles koopbaar in de shop.

punt 2:
De guild kan moeilijker aan uncommon items geraken. Opdat je ze kan kopen moet je ook een soort 'stocking fee/shipping fee' betalen. Uncommon items die worden gevonden op missies en verkocht worden aan de shop zijn koopbaar zonder fee.

punt 3:
Alles boven uncommon kan de shop niet leveren en moet gevonden worden. (tenzij een pc een above uncommon item heeft verkocht aan de shop)

kopen en verkopen van items
Items worden verkocht aan 2/3 van hun prijs volgens de  'sane_magical_prices.pdf'. dit kan:
1. Tussen PC's
2. aan de shop. Als ze aan de shop worden verkocht kunnen andere pc's ze later nog kopen. Deze items worden bijgehouden in een excel.

Dit is mijn voorstel wow
Marnix L
Marnix L

Posts : 57
Join date : 2018-03-07
Age : 27
Location : Ur mom

Back to top Go down

Magic item prices Empty Re: Magic item prices

Post  Bart M Thu Mar 29, 2018 5:05 pm

Hoeveel zou die fee dan bedragen voor uncommon items? Als we da doen zou ik die fee op zijn minst op 200% zetten. (dus prijs bedraagt 300%) Want er zijn wel heel wat nuttige dingen tussen de uncommons. Ik kijk vooral naar de combat items.

Ik zou eerder uncommons niet doen, of enkel de consummables en combat items niet.
Bart M
Bart M
Admin

Posts : 76
Join date : 2018-02-27

https://velleriondnd.forumotion.com

Back to top Go down

Magic item prices Empty Re: Magic item prices

Post  Marnix L Thu Mar 29, 2018 7:33 pm

Weapon +1 (uncommon) is 1000 gp in de lijst. Met een stocking fee van 100% is het 2000 gold en met 200% 3000 gp.

3000 gp zou Da Cava zijn?

Edit: vind het zelf best duur

Marnix L
Marnix L

Posts : 57
Join date : 2018-03-07
Age : 27
Location : Ur mom

Back to top Go down

Magic item prices Empty Re: Magic item prices

Post  Bart M Thu Mar 29, 2018 8:33 pm

Mijn probleem zit hem eerder in dingen zoals bracers of archery, mithril armor enzo. Voor een gewoon +1 wapen is dat inderdaad wel best duur. De vraag is of we willen dat alle characters de 'ideale' wapen willen laten kopen? Voor mij is een deel van de fun van dnd uw uitrusting samenstellen uit wat je vindt.

In geval voor sommige van die items kunnen ook npc's gered/gelokt worden ook he. Bvb een hele goed smid (die stonehill al had geloof ik? Heer Vanrusselt weet dat met zekerheid) die +1 wapens zou kunnen maken. Een merchant die connecties heeft om mithril aan te kopen...



Ik ben de duurdere uncommons ook eens af aan het gaan: gauntlets of ogre power, headband of intellect, de bardic instruments, weapon of warning. Die zijn allemaal heel duur, maar willen we dat elke pc met veel gold kan beslissen om niet te investen in bepaalde stats omdat het mogelijk is om later toch die items te kopen? Bij de noncombat heb je ook dingen als slippers of spider climbing enzo die heel powerful kunnen zijn. Maakt het ook dat als je ze vindt het meer een gevoel word van geld uitbespaard dan 'OMG coole item gevonden'. Dat is een ferme hoeveelheid van uw magic item lijst die uncommons.
Bart M
Bart M
Admin

Posts : 76
Join date : 2018-02-27

https://velleriondnd.forumotion.com

Back to top Go down

Magic item prices Empty Re: Magic item prices

Post  Marnix L Mon Apr 02, 2018 12:32 pm

Bart M wrote:Mijn probleem zit hem eerder in dingen zoals bracers of archery, mithril armor enzo. Voor een gewoon +1 wapen is dat inderdaad wel best duur. De vraag is of we willen dat alle characters de 'ideale' wapen willen laten kopen? Voor mij is een deel van de fun van dnd uw uitrusting samenstellen uit wat je vindt.

In geval voor sommige van die items kunnen ook npc's gered/gelokt worden ook he. Bvb een hele goed smid (die stonehill al had geloof ik? Heer Vanrusselt weet dat met zekerheid) die +1 wapens zou kunnen maken. Een merchant die connecties heeft om mithril aan te kopen...



Ik ben de duurdere uncommons ook eens af aan het gaan: gauntlets of ogre power, headband of intellect, de bardic instruments, weapon of warning. Die zijn allemaal heel duur, maar willen we dat elke pc met veel gold kan beslissen om niet te investen in bepaalde stats omdat het mogelijk is om later toch die items te kopen? Bij de noncombat heb je ook dingen als slippers of spider climbing enzo die heel powerful kunnen zijn. Maakt het ook dat als je ze vindt het meer een gevoel word van geld uitbespaard dan 'OMG coole item gevonden'. Dat is een ferme hoeveelheid van uw magic item lijst die uncommons.

Ja vinden is idd cool. Alleen consumables en standaard +x weapons en armour ofzo?

Sent from Topic'it App
Marnix L
Marnix L

Posts : 57
Join date : 2018-03-07
Age : 27
Location : Ur mom

Back to top Go down

Magic item prices Empty Re: Magic item prices

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum