Tales of Vellerion
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

[Bart - Multiquest - Oneshot - Vrije lvl keuze] Missing trade caravan pt. 2: Setting up camp

2 posters

Go down

[Bart - Multiquest - Oneshot - Vrije lvl keuze] Missing trade caravan pt. 2: Setting up camp Empty [Bart - Multiquest - Oneshot - Vrije lvl keuze] Missing trade caravan pt. 2: Setting up camp

Post  Bart M Mon Mar 19, 2018 10:52 pm

De guild ziet een lucratieve en strategische opportuniteit in de ontdekking van de mijn. De mogelijkheid om zelf van deze 'Boom Powder', of black powder zoals het in de boeken beschreven staat, te kunnen maken zou erg nuttig kunnen zijn. Ook het verkopen van de ruwe grondstoffen zou veel geld binnen kunnen brengen, al staat Dragar er op dat de guild het explosieve kruit zelf niet verkoopt, zodat het niet in foute handen kan vallen. Bovendien kunnen er geen nieuwe bandits zich verstigen aan de mijn als de guild er gevestigd is.

Jullie zijn de taskforce die Dragar opgesteld heeft om een beginnende werkkracht samen te stellen en het camp op te starten. Lugdar is al enkele dagen voorop gestuurd om te beginnen.





Character keuze is vrij, het gaat vooral een RP en management heavy session zijn. Minstens één character met goede social skills is aangeraden. Denk ook eens na hoe uw character het camp zou kunnen helpen in orde maken. Zo zou je met hoge athletics Lugdar kunnen helpen met bouwen van huizen of een palissade, met goede nature of survival zou je het moerassige grond kunnen drainen om aan landbouw te kunnen doen, enz.

Minstens 3 spelers (maar graag zo veel mogelijk)
Duurt 1 maand in game time.
Bart M
Bart M
Admin

Posts : 76
Join date : 2018-02-27

https://velleriondnd.forumotion.com

Back to top Go down

[Bart - Multiquest - Oneshot - Vrije lvl keuze] Missing trade caravan pt. 2: Setting up camp Empty Re: [Bart - Multiquest - Oneshot - Vrije lvl keuze] Missing trade caravan pt. 2: Setting up camp

Post  Bart M Fri Apr 06, 2018 3:38 pm

Teaser: Ik heb enkele regels van de Kingmaker adventure van pathfinder genomen en aangepast voor deze sessie wink
Bart M
Bart M
Admin

Posts : 76
Join date : 2018-02-27

https://velleriondnd.forumotion.com

Back to top Go down

[Bart - Multiquest - Oneshot - Vrije lvl keuze] Missing trade caravan pt. 2: Setting up camp Empty Samenvatting (Lennert)

Post  MaximVanrusselt Wed Jul 25, 2018 7:14 pm

tl;dr: De groep heeft een mine opgezet waardoor er een groep van een 35-tal werkers die een gemeenschap vormt die in dienst van de guild salpeter en zwavel opgraven.

Nadat een groepje van de guild een groep bandits opgerold heeft is gebleken dat er een zwavel en salpetermijn aanwezig was. Dragar had het idee om deze mijn te gebruiken om geld en grondstoffen te verdienen voor de guild. Hiervoor heeft hij eerst Lugdar (Bart's Barbarian) uitgestuurd en later stuurde Dragar ook nog Sy'Tel (Maxim's ?Wizard?), Marc Withakay (Ilse's Fighter) en Carla (Lennert's Warlock).

De party van 3 begon op weg naar de mijn met hun missie. Ze begonnen met het rondselen van mensen. Dit werd gedaan door het woord van de mijn te verspreiden. Mensen werden gelokt met de mogelijkheid tot werken voor een goed loon, onderdak en eten. Het was de bedoeling om alle mensen die geintereseerd waren te laten samenkomen in Birchcreek. Eenmaal de tussenliggende dorpen (een 7-tal) afgelegd werden kwam de party aan bij de mijn.

Eenmaal aangekomen heeft de party de mijn en omgeving geïnspecteerd en een plan opgezet. De gebouwen die aanwezig zijn, zijn oud en versleten en amper bruikbaar. Er is in de nabije omgeving een grote hoeveelheid aan bomen die gebruikt kunnen worden voor de constructie van huizen en pilaren voor in de mijn. De omgeving heeft een moerassige leemgrond. Deze ondergrond is op dit moment nog niet bruikbaar voor landbouw maar mits enige inspanning is dit over een jaar misschien bruikbaar voor landbouw.

-Het eerste hoofddoel was om een trade-route op te zetten met de guild die eerst zou dienen voor het bevoorraden van de nieuwe nederzetting en later ook zou dienen om de grondstoffen naar de guild te brengen.
-Daarnaast was het essentieel om onderdak te voorzien voor alle mogelijke werkers en gezinnen. Hiervoor zou initieel tenten gebruikt worden en later zou voor ieder een huis uit hout worden gebouwd.
-De eerste houten constructie die gebouwd zal worden is de polyvalente ruimte. Hierin gaan verschillende activiteiten gebeuren waaronder ten, ontspannen, vergaderd en nog vele anderen.

In de resterende tijd, voor mensen in Birchcreek samenkomen, gaat de groep eerst hout verzamelen zodat de mensen die aankomen onmiddellijk kunnen beginnen met de constructie. Nadat er genoeg hout voorzien is beslist de groep om op te splitsen.
-Sy'Tel (Maxim) en Marc (Ilse) gaan de omgeving verder verkennen. Er zijn interessante dingen zoals een rivier en een turf ondergrond. Al zijn deze op het ogenblik op een te verre afstand om onmiddellijk te gebruiken.
-Carla (Lennert) gaat rapporteren bij Dragar. Carla gaat ook om de nodige bevoorrading vragen. Op de weg terug naar het kamp gaat Carla ook alle dorpen langs om een sfeervolle 'caravan' op te starten richting Birchcreek.

Uiteindelijk blijkt dat er een 35-tal mensen kwamen opdagen. Deze worden opgedeeld in verschillende doel-georienteerde groepen.

1. Carpenters + 12 werkers = Constructie
2. Marc & 4 boi's = Guard
3. Boer & 4 boi's = Farmer
4. Inkeeper & shopkeeper & 4 girl's & Carla = Polyvelente ruimte team (koken en logisitiek)
5. Lugdar + 5 boi's = Houthakkers

Het is ook uiteindelijk de bedoeling dat hoe meer van de constructie afgewerkt is hoe veel te meer mensen gaan werken in de mijn.

In de loop van de weken werken de teams zeer hard om een dorpje op te bouwen na een 5-tal weken is er al goede vooruitgang bereikt:
- Polyvalente ruimte is af
- Een 4 tal huizen zijn klaar voor de gezinnen om in te trekken
- De eerste 200 meter van de mine is gestut en klaar voor extractie
- De eerste extractie van salpeter en zwavel is voltooid en de eerste samples zijn opgestuurd naar Stonehill
- Een workshop voor zowel hout als stenen en metaal
- ...
MaximVanrusselt
MaximVanrusselt

Posts : 31
Join date : 2018-02-27
Age : 29

Back to top Go down

[Bart - Multiquest - Oneshot - Vrije lvl keuze] Missing trade caravan pt. 2: Setting up camp Empty Re: [Bart - Multiquest - Oneshot - Vrije lvl keuze] Missing trade caravan pt. 2: Setting up camp

Post  Bart M Wed Jul 25, 2018 9:21 pm

Jullie rewards!

Experience


River + lake gevonden 100xp
Totale bevolking van 40 40xp
Dirt road gefinished 200xp
Voorste mijn klaar 100xp
Cave in geopend 100xp
Verder in de mijn gestut 250xp
Guards opgeleid 50xp
Polyvallente ruimte gebouwd 50xp
4 huizen gebouwd 60xp
Weinig onkosten aan de guild en extra resources beschikbaar om verder te bouwen 250xp

Totaal 1200xp

Verdubbelen en delen door 3 geeft 800xp

Money


Als vergoeding voor het goede werk geeft Dragar 250 gp aan jullie. (50 gp/week voor 5 weken).
Bart M
Bart M
Admin

Posts : 76
Join date : 2018-02-27

https://velleriondnd.forumotion.com

Back to top Go down

[Bart - Multiquest - Oneshot - Vrije lvl keuze] Missing trade caravan pt. 2: Setting up camp Empty Re: [Bart - Multiquest - Oneshot - Vrije lvl keuze] Missing trade caravan pt. 2: Setting up camp

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum