Tales of Vellerion
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

[Pieterjan - multiquest lvl3] Crommlen's Ghosts

5 posters

Go down

[Pieterjan - multiquest lvl3] Crommlen's Ghosts Empty [Pieterjan - multiquest lvl3] Crommlen's Ghosts

Post  Pieterjan Wed Mar 14, 2018 10:41 am

A few new guild members recieve a package that they have to deliver in Bard's gate

Players: 4-5
lvl: 3


Last edited by Pieterjan on Tue Mar 27, 2018 10:40 am; edited 1 time in total
Pieterjan
Pieterjan

Posts : 21
Join date : 2018-03-09

Back to top Go down

[Pieterjan - multiquest lvl3] Crommlen's Ghosts Empty Re: [Pieterjan - multiquest lvl3] Crommlen's Ghosts

Post  Marnix L Wed Mar 14, 2018 2:53 pm

I join :) volgende week kan ik maandag en donderdag niet. Alle andere dagen kan ik normaal

Marnix L
Marnix L

Posts : 57
Join date : 2018-03-07
Age : 26
Location : Ur mom

Back to top Go down

[Pieterjan - multiquest lvl3] Crommlen's Ghosts Empty Re: [Pieterjan - multiquest lvl3] Crommlen's Ghosts

Post  MaximVanrusselt Thu Mar 15, 2018 1:47 pm

Ik doe ook mee!
Ik kan momenteel altijd buiten maandag, maar hoe langer we wachten hoe meer plannen ofcourse
MaximVanrusselt
MaximVanrusselt

Posts : 31
Join date : 2018-02-27
Age : 29

Back to top Go down

[Pieterjan - multiquest lvl3] Crommlen's Ghosts Empty Re: [Pieterjan - multiquest lvl3] Crommlen's Ghosts

Post  Bart M Thu Mar 15, 2018 4:44 pm

Marnix L wrote:I join :) volgende week kan ik maandag en donderdag niet. Alle andere dagen kan ik normaal

Same
Bart M
Bart M
Admin

Posts : 76
Join date : 2018-02-27

https://velleriondnd.forumotion.com

Back to top Go down

[Pieterjan - multiquest lvl3] Crommlen's Ghosts Empty Re: [Pieterjan - multiquest lvl3] Crommlen's Ghosts

Post  Marnix L Fri Mar 23, 2018 1:42 pm

Dus dinsdag? :)
Marnix L
Marnix L

Posts : 57
Join date : 2018-03-07
Age : 26
Location : Ur mom

Back to top Go down

[Pieterjan - multiquest lvl3] Crommlen's Ghosts Empty Re: [Pieterjan - multiquest lvl3] Crommlen's Ghosts

Post  Bart M Fri Mar 23, 2018 4:35 pm

Voorlopig zijn enkel jij en ik bevestigd Marnix. Dries is een maybe en van Lennert, Ilse, Maxim nog niks gehoord voor volgende week.

Hopelijk wel! give me
Bart M
Bart M
Admin

Posts : 76
Join date : 2018-02-27

https://velleriondnd.forumotion.com

Back to top Go down

[Pieterjan - multiquest lvl3] Crommlen's Ghosts Empty Re: [Pieterjan - multiquest lvl3] Crommlen's Ghosts

Post  DriesT Sun Mar 25, 2018 6:53 pm

I'm in, deze is voor dinsdag toch he? Ik neem mijn mystic of the wu jen mee (denk Aang van Avatar)

Sent from Topic'it App
DriesT
DriesT

Posts : 14
Join date : 2018-03-10

Back to top Go down

[Pieterjan - multiquest lvl3] Crommlen's Ghosts Empty Re: [Pieterjan - multiquest lvl3] Crommlen's Ghosts

Post  Bart M Fri Apr 06, 2018 4:01 pm

Korte samenvatting: De party moeten een brief afleveren in Bard's Gate. Eens daar komen ze te weten dat er in het tentenkamp net buiten de stad mensen ontvoerd worden bij elke volle maan en toevallig is het juist die nacht volle maan. De party voert een korte onderzoek uit en tijdens de nacht weten ze een ontvoerder te vangen en ondervragen.
Bart M
Bart M
Admin

Posts : 76
Join date : 2018-02-27

https://velleriondnd.forumotion.com

Back to top Go down

[Pieterjan - multiquest lvl3] Crommlen's Ghosts Empty [Pieterjan - multiquest lvl3] Crommlen's Ghosts: a summary by 'Whistler'

Post  MaximVanrusselt Wed May 09, 2018 4:51 pm

Tl;Dr:

[Pieterjan - multiquest lvl3] Crommlen's Ghosts: A summary by 'Whistler'[/b]


Crommlen's Ghosts: The flock

- 'Whistler'
- Collinidas Steelwing. Likes to go by the nickname 'Coldie' he's a pretty chill guy from the looks of it.
- Jeb. He wields a weird bow. I will have to ask him about it when I have the time. Maybe also steal it to have a try some day.
- Saber. Tanky female. Does battle head on, just like she does conversation.
- Wu-Jen. Has a lot of names.

Journal entry 1: The task at hand

I have just decided to start writing down my experiences and findings. Might be a smart thing to do so I can give a good report to Mama Bobo.

When I came back from Mama Bobo's last gathering assignment, se was talking to a strange band of adventurers.
They are apparently investigating dissapearences in the wanderer's camp.
Mama sent me along with them to help out where I can. It seems like they can use a good scout.
They have figured out the location of a bandit's nest, so that's where I guess we are heading next.

Journal entry 2: The bandit camp

Today was a tiring day. I was scouting ahead when we spotted a few sentries in the trees. After a short battle we caught all of them before they were unable to alert their camp.
We traced their steps to the camp and I spotted a few tents and some bandits.
Saber and I went in as the front line with some clever plan, but it quickly became clear that they were not really the talkative kind.
I had to retreat the front line quickly as they were packing on some punch, but it seemed that Saber could hold her own in some close quarters combat.

The wizard guys mostly stayed back casting spells which turned the groudn and enemies to ice and firing loud bows, yet they still managed to almost go down themselves.
We killed all but one guy, whose throat I slit after we got all information we could get. By Grazz't I love killing.

The bandit told us that Crommlen comes out to give order, but that not one of them has set foot inside the cave. So we went inside.
It was night now, so I took the liberty of killing a few of these guys in their sleep, before some other men entered the room and blinded me.
After a short fight we killed them, than cleaned out the rooms of bodies and hid the ones we left outside as well.

We are now resting and getting ready to infiltrate the camp tomorrow.

'Whistler'
MaximVanrusselt
MaximVanrusselt

Posts : 31
Join date : 2018-02-27
Age : 29

Back to top Go down

[Pieterjan - multiquest lvl3] Crommlen's Ghosts Empty Re: [Pieterjan - multiquest lvl3] Crommlen's Ghosts

Post  Pieterjan Sun May 13, 2018 6:19 pm

De exp van de laatste sessie komt neer op 2300 exp per persoon.

Het standbeeld is een afbeelding van een Malebranch, alle creatures die geen servant van de master zijn en het standbeeld zien moeten een DC 17 Wis st maken of worden panicked.
Pieterjan
Pieterjan

Posts : 21
Join date : 2018-03-09

Back to top Go down

[Pieterjan - multiquest lvl3] Crommlen's Ghosts Empty Sessie 3 Crommlen's Ghosts

Post  Marnix L Fri Jun 29, 2018 12:46 pm

Addressee:
Goldlock Estate
Pinnacle Hill
Manas, Capital of Suilley


Beste moeder en vader,

Ik schrijf jullie om jullie te laten waten dat mijn reizen vlot en plezierig verlopen. Gisteren hebben we onze eerste missie voor Dungeneering Solutions afgewerkt, wanneer we de schurk Crommlen in zijn hideout in de verlaten mijn nabij Bard's Gate hebben uitgeschakeld. Echter gaven de snoodaards zich niet zonder slag of stoot gewonnen. We kregen het zelfs benouwd toen ze ons wilden uitroken uit onze schuilplaats. Echter zijn we geen bende onbekwamen en zijn bijgevolg vele van hun vrienden gevallen.

In de mijn hebben we vele gedetineerden kunnen bevrijden van hun gevangenschap. Een van hen was de wood elf genaamd Amradil Applewood, die afschuwelijk mishandeld is geweest door Crommlen. Deze jongenman bleek een zeer bekwamen knakker te zijn en heeft zich nadien bij onze party vervoegd. Ook vonden we Cornelius tussen de gevangen, de zoon van Mama Bobo, guardian van de wanderers in het tentenkamp nabij Bard's Gate.

Het doet mij pijn te aanzien hoeveel slecht er in deze delen van de wereld is, moeder en vader. Cornelius wist ons namelijk te vertellen dat niemand minder dan kolonel Portland in het tentenkamp hielp met de ontvoeringen, door witte lintjes te plaatsen op de tenten van nieuwkomers. Uit brieven gevonden in het kantoor van Crommlen bleek deze persoon een geheime politieke agenda te hebben die zware trekken van rassenhaat en discriminatie van minderheden bevatte. wanneer we aankwamen in het tentenkamp hebben we dan ook prompt kolonel Yorke op de hoogte gebracht van dit verraad, die overging tot de arrestatie van Portland. Daarnaast vonden we nog andere verontrustende brieven in het kantoor van de schroft Crommlen. Blijkbaar verkocht hij gevangen aan een religieuze cult rond 'The Blind God'. Zij wilden sterke slaven om hun bouwproject in Hatha Peeks te voltooien. Crommlen testen de gevangen hun sterkte door ze te laten mijnen in de diepen gangen van zijn hideout.

Het is duidelijk dat dit verhaal nog geen geschiedenis is. Ik blijf de volgende weken in Bard's Gate, op zoek naar meer informatie omtrent deze misterieuze cult. Vele van mijn vrienden vertrekken richting Troye, waar ze een opdracht voor the University of Subleties gaan uitvoeren.

Jullie zoon,
Jebediah.
Marnix L
Marnix L

Posts : 57
Join date : 2018-03-07
Age : 26
Location : Ur mom

Back to top Go down

[Pieterjan - multiquest lvl3] Crommlen's Ghosts Empty Re: [Pieterjan - multiquest lvl3] Crommlen's Ghosts

Post  Bart M Mon Jul 09, 2018 12:02 am

Samenvatting van Crommlen's Ghosts


tl;dr: De groep ontdekt dat er mensen ontvoerd worden net buiten Bard's Gate. Ze vangen een ontvoerder en ontdekken zo de locatie van de gevangenen. Na enkele gevaarlijke confrontaties zijn Crommlen en zijn onderdanen verslagen en de gevangenen gered.


The cast


Whistler
Collinidas Steelwing
Jeb
Saber
Wu-Jen
Amradil Applewood


Play by play


Er was een pakje aangekomen bij de guild dat naar Bard's Gate moest. Om de pas ontgroende Collinidas te testen wordt hij tot party leider benoemd van enkele newbies: Jeb, Saber en Wu-Jen. Na 2 weken reizen arriveren ze aan het tentendorpje net buiten Bard's Gate. Ze komen te weten dat bij elke volle maan er een dikke mist is en er mensen ontvoerd worden. In de nacht bewaken ze het gebied waar de meeste ontvoeringen plaatsvinden en weten ze een ontvoerder gevangen te nemen. Ze ondervragen hem en komen zo te weten waar ze de gevangenen naartoe nemen.

De volgende ochtend voegt Whistler zich aan de groep toe. Hij maakt deel uit van het tentendorp en wordt gestuurd om hulp te bieden. Na een goede dag reizen en enkele van de uitkijkposten te doden komt de groep tot aan de grot waar de bandieten hun basis hebben. Ze maken korte metten van de bandieten die de grot bewaken en na een kleine schermutseling binnen besluiten ze om buiten uit te rusten tot de ochtend.

Die volgende ochtend gaat de groep methodisch door de grot en verslaan ze elke bandiet die ze tegenkomen. Na een van de gevechten trekken ze tactisch terug en vinden ze Amradil Applewood, een gevangene van Crommlen dat zich bij de party voegt. Kort erna proberen de bandieten de party uit te roken, maar de party is gewoon te sterk en weet alle bandieten in de grot te verslaan. Ze bevrijden de ontvoerde mensen en, na een kleine aanvaring met enkele ghouls, brengen ze terug naar Bard's Gate. In het tentendorpje verwichtigen ze de instanties van de corrupte kolonel die Crommlen hielp.
Bart M
Bart M
Admin

Posts : 76
Join date : 2018-02-27

https://velleriondnd.forumotion.com

Back to top Go down

[Pieterjan - multiquest lvl3] Crommlen's Ghosts Empty The quests end: The loot

Post  Pieterjan Wed Aug 01, 2018 10:52 pm

Exp:
Sessie 1: 400 exp per player
Sessie 2: 2300 exp per player
Sessie 3: 2000 exp per player

End loot:
Ruby ring worth 300gp
silver dagger
Wedding clothes: tuxedo worth 250gp + Wedding dress 500gp
A copy of 'The battle of broch Tarna' worth 200gp
Porcelain dinner set worth 100gp
Theather costums and prop worth 250-400gp+
Magic shield +1 for Saber
2 health potions

400gp bounty for cromlen en Ikthor
200gp + 4pp loot
Pieterjan
Pieterjan

Posts : 21
Join date : 2018-03-09

Back to top Go down

[Pieterjan - multiquest lvl3] Crommlen's Ghosts Empty Loot distribution

Post  MaximVanrusselt Wed Aug 01, 2018 11:06 pm

Assuming everything sold for the maximum amount of gold and taking into account that I, Whistler has stolen 30gp, 4pp and a silver dagger:

Ruby ring: 300gp
Wedding clothes: 250gp + 500 gp
Broch: 200gp
Dinner set: 100gp
Theather costums: 400gp
Bounty: 400gp
Ikthor chest loot: 170gp

Totaal: 2320
Per party member (6): 387gp

Individual loot:
Whistler: 30gp (spent to pay the 'slaves' for helping us dig the tunnel) + 4pp + silver dagger
Saber: Magic shield +1

2 health potions, of which I, Whistler claim one, since I can use it best in battle to help you guys. And Jeb was first poster, so he gets the second one!


Last edited by MaximVanrusselt on Thu Aug 02, 2018 12:05 am; edited 1 time in total
MaximVanrusselt
MaximVanrusselt

Posts : 31
Join date : 2018-02-27
Age : 29

Back to top Go down

[Pieterjan - multiquest lvl3] Crommlen's Ghosts Empty Re: [Pieterjan - multiquest lvl3] Crommlen's Ghosts

Post  Marnix L Wed Aug 01, 2018 11:38 pm

I like potion number 2, thank you

Sent from Topic'it App
Marnix L
Marnix L

Posts : 57
Join date : 2018-03-07
Age : 26
Location : Ur mom

Back to top Go down

[Pieterjan - multiquest lvl3] Crommlen's Ghosts Empty Re: [Pieterjan - multiquest lvl3] Crommlen's Ghosts

Post  MaximVanrusselt Thu Aug 02, 2018 12:03 am

You got it!
MaximVanrusselt
MaximVanrusselt

Posts : 31
Join date : 2018-02-27
Age : 29

Back to top Go down

[Pieterjan - multiquest lvl3] Crommlen's Ghosts Empty Re: [Pieterjan - multiquest lvl3] Crommlen's Ghosts

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum